SNR vil bli det mest fremtidsretta sykehus og DMS i Helse Midt-Norge, hvor helseregionen tar i bruk ny teknologi, blant annet som følge av Helseplattformen. SNR skal samspille med og benytte samme IKT-løsninger som annen spesialisthelsetjeneste i Helse Midt-Norge. Dette er sentralt for å skape attraktive og robuste fagmiljø, sikre effektiv arbeidsflyt og kvalitet.
Målet med IKT-leveransene
Formålet med SNR er å sikre innbyggerne bedre kvalitet på tjenestene, økt pasientsikkerhet, utvidede åpningstider og kortere ventetid.
IKT bidrar til direkte interaksjon med pasienter og løsninger, slik at helsearbeidere gir en best mulig pasientbehandling.
Sånn er prosjektet organisert
Helse Møre og Romsdal HF (HMR) er prosjekteier og byggherre. Oppdraget til Sykehusbygg HF er å ha ansvaret fra forprosjekt til overlevering.
Hemit er ansvarlig for leveranser innen datanett, IKT-utstyr, AV-løsninger, telefoni og mobile løsninger, digital TV-og mediadistribusjon, meldingstjener, konfigurasjon av pasientsignal, akuttvarsling og integratortjenester.
I tillegg utfører Hemit en rekke andre oppgaver for å ivareta sikkerhet, risikovurderinger, løsningsdesign, anskaffelser, testing og koordinering mot linjeorganisasjonen i Hemit. Dette innebærer også håndtering av grensesnitt mot andre aktører i SNR.