Support

Brukerveiledninger fra Hemithjelp

Jobbe hjemmefra eller på reise – hjemmekontor

Det finnes flere måter å få tilgang til Helse Midt-Norges IKT-løsninger på når du ikke er på jobb. 



Her har vi laget en oversikt over de ulike alternativene og hvor du finner mer informasjon om bestilling og oppsett av disse tjenestene.


  • Bærbar Puls-PC: Når denne er koblet til internett (for eksempel med ledning eller trådløst på internettet ditt hjemme) får du tilgang til de aller fleste programmene, dokumenter og dataen som når du jobber fra din vanlige arbeidsplass. Bærbar Puls-PC kan bestilles av utstyrsbestiller på avdelingen din.
    Informasjon om bærbar Puls-PC og VPN (PDF)
    Problemer med å logge på Puls-PC hjemmefra?
    Har du fått ny PC, eller har den blitt reinstallert siden sist du brukte den og du får beskjed om at domenet ikke er tilgjengelig?
    Se guide for å løse problemet her (PDF)
    Problemer med WiFi på offentlig sted?

    Enkelte hoteller og flyplasser har en Wifi side hvor man må logge på, før man når Helse Midt-Norges nettverk. Denne pålogginga fungerer ikke alltid. Det er to alternativer som kan prøves:

    1. Prøv først å åpne denne nettsiden ved å klikke her: http://neverssl.com
      Hvis du får opp pålogging til Wifi som tilhører stedet der du er, må du følge veiledningen der for å komme på nett.
      Når du er kommet på nett vil PC-en koble seg til Helse Midt-Norges nettverk.

      Du kan lese mer om hvordan dette fungerer her.

    2. Prøv å koble til internett via mobiltelefonen i stedet for det lokale Wifi nettet. Se egen artikkel:
      Hvordan dele internett fra mobil (PDF)

 
Ikon Hemithjelp.no
Lykke til med hjemmekontorarbeidet!
Fortsatt trøbbel? - bare ring oss på tlf 03612 mellom kl 07:00 og 20:00 :-)


Fant du det du lette etter?